Eerste dagen

1 november 2015 - Bangkok, Thailand

Dit eerste bericht gaat over Bangkok; hier begint namelijk onze reis. Als ik deze stad in een zin moet omschrijven, de zeg ik: "Asian busy metropole".  Hierna stap-voor-stap onze ervaringen.

Na een vliegreis van 16 uur - die overigens heel comfortabel was met gezellige Asian stewardessen die de hele tijd drank en voedsel aanvoerde - kwamen we aan in Bangkok. We zijn toen met de sky-train naar het centrum gegaan. Ik keek mijn ogen uit: jungle, sky scrapers en krottenwoningen; alles door elkaar. In de trein raakte ik meteen aan de praat met een Aziatisch vrouwtje. De mensen zijn hier echt heel vriendelijk. Het gezegde: "Aziatische gastvrijheid" is op zijn plaats.

Bij toeval ontmoetten we een Duitse jongen, genaamd 'Jan', die ook nog eens in hetzelfde hotel verbleef als wij. Wat een toeval✌️. We deelden samen een tuk-tuk en trokken een aantal dagen met elkaar op.

Het hotel - dat we overigens hebben geboekt dankzij Helmi - is erg goed en comfortabel. We hebben optimaal gebruik gemaakt van onze bedden, want van reizen word je moe. En zeker ik ;-)

De tweede dag hebben we de 'Co van Kessel' fietstour gedaan. Echt een aanrader! Ook deze activiteit is overigens op advies van onze vrienden ;-). Hierbij een korte beschrijving: je fietst letterlijk door het Aziatische leven heen: "Van markt tot slagerij. Alles kwam voorbij". Het leuke aan de tour vind ik toch wel de mix tussen stad en platteland! Bovenal was onze expressieve Asian guide helemaal top.

Na de fietstour en dutje zijn we naar Thailands hoogste gebouw geweest. Op de 84e etage hebben we genoten van een 'long island ice tea' en een 'kamikaze cocktail'. Tevens hebben we 'Oui' ontmoet. Een aardige Thaise vrouw die in Italië woont. Oui is een echte reizigster. Ze heeft veel van de wereld gezien en zij kon ons dan ook genoeg over Thailand vertellen. Na een lift-afdaling van 300 meter zijn we spontaan met zijn 4'en uiteten gegaan. Heerlijke Indiase curry en daarna natuurlijk een terrasje!

Na een lang schoonheidsslaapje van 10 uur, hebben we snel de taxi gepakt op weg naar een van 's werelds grootste markten, genaamd: 'Chatuchack market'. Als er geld aan te verdienen is, dan vind je het op dit handelspunt. Ongelofelijk! Hondjes en werkelijk alle andere diersoorten die je maar kan bedenken, specerijen, flora en fauna, antiek, kunst en een héleboel prullaria! Natuurlijk waren er ook zeer zeker hele mooie dingen. Als echte koopjesjager en liefhebber van mooie spullen, ging mijn hart sneller kloppen. Mijn handen jeukte  dan ook om alles te kopen! Gelukkig draag ik een backpack en veel meezeulen: Nee! Dit gegeven heeft me dus geld (en mooie 'home decoration stuff') bespaard! .

Na de markt en een snel kattenwasje zijn we uiteten gegaan, zoals inmiddels gewoonlijk;-). Daarna op stap geweest tot 5:00 AM lokale (Thaise) tijd. We waren de volgende ochtend even vergeten dat we om 11:00 uur uit moesten checken: whups!  Gelukkig werden we om 13:00 uur gewekt door de telefoon. Een aardig vrouwtje gaf aan dat er om 14:00 uur nieuwe gasten op de stoep stonden, so: "please hurry!"

In de volgende update lees je meer over onze reis naar eiland 'Koh Tao'

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elianne:
    6 november 2015
    Klinkt nu al als een geweldige trip!!! En Sjoerd ik hóór je sommige dingen gewoon zeggen! Vet grappig! Geniet van jullie verdere avonturen! Kisskiss! Elian